8948,13%-0,65
34,24% -0,06
37,30% 0,21
3058,11% -0,41
5015,36% 0,02
Terra Madre Anadolu İzmir kapsamında; gastronominin çağdaş sanatla ilişkisi odağında tohumun, arının, meyvelerin geleceğine ve iklim krizinin onlar üzerindeki etkisine yoğunlaşan “Kovan”, “Kurda Kuşa Aşa ve Göze” ile “Meyve Taba
Terra Madre Anadolu İzmir kapsamında; gastronominin çağdaş sanatla ilişkisi odağında tohumun, arının, meyvelerin geleceğine ve iklim krizinin onlar üzerindeki etkisine yoğunlaşan “Kovan”, “Kurda Kuşa Aşa ve Göze” ile “Meyve Tabağı” sergileri de yer alıyor. Fuar ziyaretçileri, Kültürpark Atlas Pavyon’da yer alan üç sergiye büyük ilgi gösteriyor.
İzmir, bu yıl 91. İzmir Enternasyonal Fuarı ile birlikte dünyanın en büyük gastronomi fuarı Terra Madre’ye de ev sahipliği yaparken Anadolu’nun bereketini dünya ile buluşturuyor. Terra Madre Anadolu İzmir kapsamında çok sayıda söyleşi, etkinlik, workshop ve mutfak şovlarının yanı sıra gastronomi ve doğa temalı sergiler de yer alıyor. Kültürpark Atlas Pavyon 2 ve 3 No’lu Galeri’de ziyarete açılan Nihat Özdal küratörlüğündeki “Kovan”, “Kurda Kuşa Aşa ve Göze” ile Buse Atay küratörlüğünde “Meyve Tabağı” sergileri, 18 Eylül’e kadar ziyaretçilerini ağırlayacak.
Sergiler hakkında bilgi veren Nihat Özdal, “İklim krizi, seller, yükselen sıcaklıklar her geçen gün etkisini daha güçlü hissettiriyor. Asya’da sel baskınları nedeni ile boy veremeyen pirinçler, Güney Amerika’da yüksek sıcaklıklar nedeni ile vakitsiz olgunlaşan kahveler, ara mevsimlerin giderek silikleşmesi nedeni ile kabuklu meyvelerde yaşanan küçülme. Geçtiğimiz yüzyılda insanların giderek daha az ürün çeşidine bel bağlaması bu gıda krizine de daha az dirençli olmamız sonucunu doğurdu. Aslında bizim müdahalemiz dışında tohumlar, arılar, meyve ağaçları hayatta kalma, kendini geliştirme ve uyum sağlama konularında insanlardan çok daha yetenekli. Gastronominin çağdaş sanatla ilişkisi odağında tohumun, arının, meyvelerin geleceğine ve iklim krizinin onlar üzerindeki etkisine de yoğunlaşan üç sergi ile Terra Madre ve Slowfood’un ‘iyi, temiz, adil’ felsefesine de selam durduk” dedi.
“Sergi açmıyorum gözünüzü açıyorum” diyerek tohumun doğa ve insanlık için en önemli şey olduğunu anlatmayı amaçlayan tohum gözlemcisi ve bu alanın ülkemizdeki en önemli ismi Lalehan Uysal’ın Kurda, Kuşa, Aşa sergisi, belirlediği formları arılar ile beraber tamamlayan heykeller üreten Beyza Durhan ve arılara politik bir açıdan bakan portreler yapan Nadide Acar Karaca sergileri Nihat Özdal küratörlüğünde izleyici ile buluştu.
Hibya Haber Ajansı